Monday, March 2, 2009

back on track...

efter ett par gnälliga dagar med ett barn som håller på att få en andra tand, är jag äntligen back on track. för festen igår hanns ingen matlåda med och jag åt smörgåstårta!! oooont i magen. och dessutom både kaffe och tårta för att jag tänkte att vad fan, haha! (dock grön smoothie till frukost tack vare min underbare make som fixade en åt mig)

men idag - smoothie på banan, frusen mango, frusen grönkål, lite spenat, äpple, päron och bär. mycket vatten.

en timmes promenad, via affären.

fick lite disk och en lunchsallad gjord med leo på ryggen - ruccola, vitkål, kvarbliven taboule, avocado, körsbärstomater, sockerärter och feta med dressing på soja och äppelcidervinäger.

tvättstugan med leo på magen, sen lek och bus utan blöja och torka kiss hit och dit...

en choklad-banan smoothie.

och så laga mat med leo åter på ryggen - lax med svamp och lök + körsbärstomater och broccholi - allt stekt i soja och lite ingefära...

leo fick puré och banan, och nu baddags!

energinivå hög, vatten i massor. yes!




stor ekofruktlåda har ankommit från årstiderna med härlig frukt, och allt ska åter bli bra.

har läst grymt inspirerande råa recept också, så snart ska det bli mer rått. det är bara tid som fattas de råa recepten, för de ser så goda ut!

No comments:

Post a Comment