Tuesday, February 17, 2009

dagen som var...


en mystisk energi spritter i kroppen...ett barn sover på min mage.

Idag börjades dagen med en grön smoothie på det som fanns hemma - savoykål, banan, päron, hallon, blåbär, mango och linfrön. Till det tog jag en matsked eyeq fiskolja.

lunchen blev (eko)rågbröd med (eko)avocado, fetaost och coctailtomater. Bröd är väl inte vad jag siktar mot att äta till lunch, men med en sexmånaders i hälarna kommer det bli så ett tag framöver, det vet jag. Råg är i alla fall nyttigt!

Middag lagades med Leo på ryggen (i bärsele) - Lax med taboulesallad enligt eget recept (bladpersilja, ekococtailtomater, ekolök, ekocitron och olivolja).

Efterrätt blev resterna från morgonsmoothien, och nu står i kylskåpet en ny variant på babyspenat, mangold, ekobananer, hallon, blåbär, ekoäpple och ekopäron. Ett glas ska jag ta innan sändags, då jag hört att man ska vakna på så bra humör då. Resten tar jag till frukost imorrn.

Nu ska jag se om jag kan lägga ner lilplutten så jag kan lägga mig på min nyinförskaffade spikmatta - den bästa investeringen på länge. Helt sjukt underbar!

Lägenheten är hyffsat städad vilket hjälper lugnet i kroppen sååå mycket. Får inte hamna efter igen!

No comments:

Post a Comment