Tuesday, February 17, 2009

nystart...

den här bloggen är egentligen bara ett ställe för mig att dokumentera och samla information på. Om du hittar hit ändå så får du ta det för vad det är...

Den åttonde augusti förra året fick jag en son. Nu har sex månader passerat, och saker och ting blir långsamt mer "normala". Äntligen kan jag försöka ta tag i mig själv och mitt liv, som hamnat lite på sne med graviditet och låååånga mååånga vakna nätter.

Hälsan är inte på topp, orken är i botten, och jag vill upp igen. Jag vill till en ny nivå där jag aldrig ens varit förut.

Hälsokost har varit ett intresse sedan jag var liten. Drömmen om ett hus på landet, egna grönsaker och frisk luft är stor.

Den största inspirationen för livet finner jag i det vi givits här på jorden. Denna underbart nyttiga mat som växer (växte) här, som medecin för trötta själar! Jag vill hitta det där bubblandet av energi som jag tror vi skulle känna om vi åt som det var menat.

Så mycket oförgiftat (eko) som möjligt, så rått och naturligt som möjligt, och så varierat som möjligt.

80 % veganskt
80 % rått
80 % eko

är målet.

Nu kör jag.

No comments:

Post a Comment